Timblads säljer golvavdelningen till Ekens Golv

O Timblads Målerifirma AB, ett helägt dotterbolag till JM AB, säljer sin golvavdelning till Ekens Golv AB, med tillträdelsedag 2004-12-01. I överlåtelsen ingår maskiner, inventarier, lager och vissa pågående projekt samt ramavtal golvbeläggningar mellan JM och Timblads. Personalen på golvavdelningen, cirka 20 personer, erbjuds fortsatt anställning i Ekens Golv AB. – Vi ser detta som en ytterligare renodling av Timblads kärnverksamhet – måleri, säger Sören Bergström, affärsenhetschef JM Produktion och styrelseordförande i Timblads. För ytterligare information kontakta: Nils-Erik Häggström, O Timblads Målerifirma AB, telefon 08-619 51 12 Stockholm 2004-11-22 JM AB Koncernstab Kommunikation

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.