Valberedningens förslag till styrelse i JM AB

Vid årsstämman i JM AB onsdagen den 28 april 2010 kommer Valberedningen att lämna följande förslag avseende styrelsens sammansättning.

Styrelsen skall bestå av sju ledamöter. Omval föreslås av ordföranden Lars Lundquist samt av ledamöterna Elisabet Annell, Anders Narvinger, Åsa Söderström Jerring, Torbjörn Torell och Johan Skoglund. Styrelseledamoten Berthold Lindqvist avled i december 2009. Till nyval föreslås Kia Orback Pettersson. Kia är civilekonom, född 1959 och har följande övriga uppdrag: ordförande i styrelsen för NAI Svefa AB och Ponderus Invest AB samt ledamot av Forsen Projekt AB, Hemtex AB, Jernhusen AB, Tengbomgruppen AB och Ticket Travel AB. Kia Orback Pettersson eller till henne närstående fysisk eller juridisk person äger inga aktier i JM. Valberedningen består av: Lars-Åke Bokenberger (ordförande) AMF Pension, KG Lindvall, Swedbank Robur fonder, Anders Algotsson, AFA Försäkring, Per-Erik Mohlin, SEB Fonder/SEB Trygg Liv, samt Lars Lundquist, styrelseordförande i JM. Valberedningens arbete har skett i enlighet med reglerna i Svensk kod för bolagsstyrning. Se www.jm.se/bolagsstyrning för mer information om ordföranden och respektive ledamot.

JM