Kommuniké från Jojkas årsstämma

Jojka Communications AB (publ) höll den 8 maj 2020 årsstämma i bolagets lokaler på Mäster Samuelsgatan 36, 111 57 Stockholm. Utöver formella beslut fattades följande beslut av stämman.

-Stämman beslutade att fastställa framlagd resultat- och balansräkning samt att disponera till stämmans förfogande stående fritt eget kapital i enlighet med styrelsens förslag. Stämman beslutade vidare att bevilja styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2019.

-Stämman beslutade att arvode till styrelsen ska utgå med 150 000 kronor till styrelsens ordförande.

-Stämman beslutade att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

-Stämman beslutade att välja Fredrik Dalebrant, Lars Nordlander, Carl Ekerling och Jan Olof Swedin till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

-Stämman beslutade att genom omval utse det registrerade revisionsbolaget Allegretto Revision AB till bolaget revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma, med Anders Ericsson som huvudansvarig revisor.

-Stämman beslutade om att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om emission av aktier, och/eller konvertibler och/eller teckningsoptioner mot vederlag i form av kontant betalning och/eller genom apportegendom och/eller genom kvittning. Emission av aktier enligt bemyndigandet får totalt medföra en ökning av det totala antalet aktier i Bolaget med högst 5 000 000, vilket innebär en ökning av aktiekapitalet om högst 1 250 000 kronor.

-Stämman bemyndigade styrelsen att göra smärre justeringar av besluten som kan visa sig nödvändiga vid exempelvis registrering hos Bolagsverket eller Euroclear Sweden AB.

Jojka Communications AB (publ)