Innovation Camp på Jula

Den 8 april hålls en så kallad Innovation Camp på Julas huvudkontor i Skara.

Det är organisationen Ung Företagsamhet som tillsammans med Jula organiserar dagen och totalt kommer ett 60-tal elever från Katedralskolans ekonomiprogram att delta.

– Vi ser en stor vinst i utvecklat samarbete med skolorna i vårt närområde och nu specifikt Katedralskolan i Skara. Här formas framtidens entreprenörer och här har Jula möjlighet att hjälpa till att skapa naturlig koppling till näringslivets utmaningar, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Dagens ”Business Case” är: Strategi och taktik för närvaro i social media.

– Vi är nyfikna på vilken närvaro eleverna tycker att Jula ska ha i sociala medier. Var ska vi finnas och vilket innehåll ska vi presentera? Ungdomar idag har en helt annan digital karta än oss som inte är uppvuxna med detta, och en annan känsla för den miljön. Det vill vi ta vara på, där kan vi säkert lära oss mer. Utgångspunkten ska vara Julas målgrupp, så eleverna får också lära sig om målgruppsanpassning och att utgå från en viss kundgrupp – något som är mycket viktigt i allt vi och andra handelsaktörer gör, Margareta Boström, affärsutvecklare.

Eleverna kommer under dagen att ha tillgång till en expertpanel bestående av sakkunnig personal på Jula. De förslag som tas fram av eleverna bedöms av en jury som sedan utser en vinnare.

– Vi hoppas på engagemang och faktiskt också idéer som vi kanske kan använda i framtiden. Vi är övertygade om att eleverna kan bidra med affärsnytta här, säger Margareta Boström.

Pressinbjudan

Media är välkomna att ta del av Innovation Camp på Julas huvudkontor klockan 10.15 (samling i receptionen).

Anmälan görs i förväg till Julas Information Manager Magnus Ljung (magnus.ljung@jula.se).

Margareta Boström, affärsutvecklare, +46 761-38 03 20, margareta.bostrom@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 700 anställda och totalt 78 varuhus, 43 i Sverige, 24 i Norge och 11 i Polen. 2014 omsatte Julakoncernen cirka 5,3 miljarder SEK.

Joachim Frykberg, VD Jula AB
Margareta Boström, affärsutvecklare på Jula