Jula åpner på Triaden Senter

Jula fortsetter å ekspandere raskt på det norske markedet.

Mandag 23. november åpner et nytt Julavarehus på Triaden Senter, et steinkast fra Oslo.

Det blir det 37. Julavarehuset i Norge.

Samarbeidet med Olav Thon er en av forklaringene på at Jula for tiden har en så rask etableringstakt i Norge (se tidligere pressemelding, lenke).

− Jula er endelig på plass på Triaden, et av Norges mest spennende kjøpesenter. Det er det gode samarbeidet med Olav Thon som har gjort det mulig for oss å åpne, noe vi er svært fornøyde med. Med åpning på Triaden styrker vi posisjonen vår i den viktige hovedstadsregionen ytterligere, og vi får mulighet til å nå kundene våre på en enda bedre måte, sier Johnny Albøge, Country Manager Norway.

Ansvar og sikkerhet

Å åpne et nytt varehus i skyggen av koronakrisen er litt spesielt.

− I forbindelse med åpningen har vi satt fokus på sikkerheten til kundene og medarbeiderne våre. Jula er nå Covid-19-sertifisert, og det hjelper oss med oppfølgingen, sier Johnny Albøge.

For Jula innebærer pandemien dessuten at det ikke vil bli noen feiring i forbindelse med innvielsen, slik vi pleier å ha.

− På grunn av koronapandemien fokuserer vi under åpningen helt på å ta ansvar og skape et trygt miljø både for kundene og medarbeiderne våre. Blant annet varer kampanjer og tilbud lenger enn tidligere, slik at kundene kan ta seg god tid til å benytte åpningstilbudene uten å trenge seg sammen, og dermed holde trygg avstand, sier Johnny Albøge.

I Julavarehuset er det gode forutsetninger for trygg handel, med et stort salgsareal på cirka 2 500 kvadratmeter og et sortiment på cirka 15 000 aktive produkter. Det store salgsarealet gjør at kundene kan holde god avstand når de handler.

Kassene i varehuset er også utstyrt med pleksiglass og annet beskyttelsesutstyr.

Spørsmål kan rettes til:

Johnny Albøge, Country Manager Norway, +47 90 68 00 08, johnny.alboge@jula.no

Magnus Ljung, Information Manager, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Foretaksinformasjon

Jula ble grunnlagt i 1979 som et familieforetak. Karl-Johan Blank, Julas eier, har vært med helt fra starten og bygd opp foretaket. De siste årene har Jula utviklet seg til et konsern, Jula Holding-konsernet, med virksomheter innen retail, eiendom, miljø, energi, finans, logistikk og hotell.

Les mer om Julas historie på: https://historia.jula.se/

Jula Holding-konsernets hovedkontor ligger i Skara, Sverige. Konsernet har ca. 3500 ansatte, og i 2019 omsatte det for drøyt 8,1 milliarder SEK.

Retailforetaket Jula er konsernets opphav. Jula tilbyr praktisk anlagte mennesker et bredt og nøye utvalgt sortiment av produkter for hjemmet, hagen og fritiden til lave priser. Dette tilbys via en sterk netthandel og totalt 110 varehus, hvorav 58 er i Sverige, 37 i Norge og 15 i Polen.

Besøk gjerne www.julaholding.se for mer informasjon.