Jula testar Click & Collect på Power Big Meet

Jula testar Clic & Collect (hämta i varuhuset) i större skala på sommarens Power Big Meet i Lidköping.

Testet sker i Julas nya Pop-up Store.

– I vår Pop-up Store på Power Big Meet är det personliga mötet primärt, men vi vill alltid möta kunden på det sätt som passar bäst. Därför kan man även handla med Click & Collect och även beställa med hemleverans, d.v.s. köpa på plats och få beställningen hemlevererad, säger Magnus Sigurd, Julas affärsutvecklingschef.

Fram till i år har Jula koncentrerat sig på utveckling av en försäljningsplattform, varuhuset. Jula har dock sina rötter i distanshandeln, som ett utpräglat postorderföretag. Därför öppnas nu flera olika försäljningsplattformar med syfte att möta kunden på bästa sätt.

Vid Power Big Meet den 6-8 juli får besökarna möjlighet att testa Julas nya möjligheter med det nya Pop-up Store-konceptet, en nylanserad e-handel, Click & Collect och Lojalitetsprogram som erbjuder möjlighet till olika betalningssätt.

–  Kunden kan naturligtvis handla direkt på Power Big Meet, men man kan även köpa för användning efter. På det sättet kan man dra nytta av våra speciella erbjudanden unders själva eventet, säger Magnus Sigurd.

Magnus Sigurd, Julas affärsutvecklingschef