Julas e-handel upp 132%

Julas e-handel går från klarhet till klarhet.

Juni blev en rekordmånad.

– Jämför vi med juni föregående år ser vi en försäljningsökning på 132 procent, säger Johan Thorell, Julas online manager.

Det finns flera anledningar till att Julas e-handel utvecklas starkt. En förklaring är att försäljningen i ingången på sommaren har varit bra över lag.

– Vi har träffat rätt i våra sortiment och vi har träffat rätt i säsongen. Det har lett till att fler kunder har fått upp ögonen för vår e-handel, säger Johan Thorell.

Hela företaget utvecklas

Inom Jula händer just nu mycket för att kunna möta kundernas förväntningar på en sömlös köpupplevelse på bästa sätt.

– Organisationen tar hela tiden steg, men vi är långt ifrån nöjda. På Jula siktar vi högre, och vi kommer att fortsätta jobba hårt för att utveckla våra erbjudanden än mer. Det handlar om att få hela organisationen att tänka e-handel. De positiva siffrorna för juni är givetvis glädjande, det är ett kvitto på att vi rör oss åt rätt håll, säger Johan Thorell.

Samverkan

Samverkan mellan företagets olika delar är en annan orsak till att e-handeln går starkt.

– När alla drar åt samma håll blir vi starka. Samverkan med siktet inställt utveckling av e-handeln är en stor del i framgången. Alla drar sitt strå till stacken, kundtjänst tillsammans med varuhusmedarbetarna gör ett fantastiskt jobb varje dag i kundmötet, Logistik med att hantera och transportera våra varor och så vidare. säger Johan Thorell.

Johan Thorell, Online Manager, +46 703-46 92 81, johan.thorell@jula.se

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Julas huvudkontor och centrallager finns i Skara, Sverige.

Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Jula har cirka 3000 anställda och totalt 97 varuhus, 52 i Sverige, 33 i Norge och 12 i Polen. 2017 omsatte Julakoncernen drygt 6,5 miljarder SEK.

Jämför vi med juni föregående år ser vi en försäljningsökning på 132 procent
Johan Thorell, Julas online manager