SM-titel till Julas kundservice

Jula fick en silvercertifiering vid SM i telefoni.

Samtidigt vann Therese Blomgren, Customer Services Representative vid Jula, titeln Ms. Contactcenter. Konkurrensen var stenhård och inte mindre än 4500 personer deltog i tävlingen.

Jula fick en silvercertifiering och Julas kundservicechef Annika Nyström är mycket nöjd.

– Detta var första gången vi deltog så vi är jättenöjda att vi fick en silvercertifiering. Inget av våra samtal fick lågt betyg, utan det var kötiden som gjorde att vi inte fick en guldcertifiering. Nu tar vi nya tag inför nästa års tävling och då ska vi vinna, säger Annika.

Ms. Contactcenter, Therese Blomgren, på Julas kundservice är givetvis också mycket nöjd med sin seger.

– Det känns helt fantastiskt. Alla mina kollegor på Julas kundservice är otroligt duktiga och att jag vann känns fantastiskt, säger Therese Blomgren.

Joachim Frykberg, VD Jula AB, lyfter fram medarbetarna på Julas kundservice.

– Medarbetarna på Julas kundservice i Skara besitter stor kunskap och har ett stort engagemang att hjälpa våra kunder på bästa sätt. Stort grattis till certifieringen och priset.

SM i telefoni anordnas av företaget Q Survey. Kriterier som bedöms är bland annat allmän attityd, bemötande, engagemang och kunskap. Varje samtal som mäts bedöms på en poängskala som ger ett index vilket i sin tur ger en certifiering.

Jula är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 3 000 anställda och totalt 90 varuhus, 48 i Sverige, 30 i Norge och 12 i Polen. 2015 omsatte Julakoncernen cirka 5,9 miljarder SEK.

Annika Nyström, Customer Services Manager, +46 702-68 67 85, annika.nystrom@jula.se