Wästgöta Finans – Trygga privatlån

Efter en lyckad smyglansering står Wästgöta Finans nu redo för att vrida upp kommunikationen.

I början av året startade Wästgöta Finans sin verksamhet med att erbjuda privatpersoner lån utan säkerhet upp till 300 000 kr. Som långivare är Wästgöta Finans en långsiktig aktör där låneansökan görs på webben och svar ges direkt.

Privatlån är enkelt förklarat utlåning utan att det finns exempelvis ett hus som säkerhet. Man kan låna till vad som helst, och långivningen beviljas utifrån en individuell bedömning och kreditupplysning.

Möjlighet att göra bra val

Wästgöta Finans är en del av Jula Holdingkoncernen, en koncern som byggt sin framgång och styrka på att hjälpa konsumenter att bygga upp och vårda sina långsiktiga investeringar som hus, bil, bostad, mark. Wästgöta Finans erbjudande om lån är ytterligare ett verktyg i det arbetet.

– Här kan vi vara ”möjliggöraren” för människor att få hjälp med ett kapitaltillskott vid köpet av sitt första boende eller renovera sommarstugan, säger Håkan Nyberg, VD Wästgöta Finans.

Samverkan ger starkt erbjudande

Som en del av den kapitalstarka Jula Holding-koncernen har Wästgöta Finans som mål att hålla en lägre ränta jämfört andra aktörer i branschen som erbjuder just blancolån.

– Vår ambition är att vara en trygg och transparent långivare där kunden alltid vet vart den ska vända sig om det finns behov av en personlig kontakt, säger Håkan Nyberg.

Liksom Jula har Wästgöta Finans en tydlig strategi att hålla låga priser (låga avgifter). Det tillsammans med ett attraktivt och konkurrenskraftigt låneerbjudande ger en positiv totalupplevelse för kunden.

Håkan Nyberg, VD Wästgöta Finans, +46 761-34 02 85, hakan.nyberg@wastgotafinans.se

Therese Hjälmner, Marketing & Sales Manager Wästgöta Finans, +46 708-11 77 80, therese.hjalmner@wastgotafinans.se

Magnus Ljung, Information Manager Jula Holding-koncernen, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

FöretagsinformationWästgöta Finans

Wästgöta Finans är en del av den välkända Jula Holdingkoncernen som har hjälpt hemmafixare och proffs sedan 1979. Under dessa år har vi lärt oss vikten av att erbjuda bra produkter till ett rimligt pris med en hög servicegrad. När du tar ett lån av oss på Wästgöta Finans ska du känna att vi verkligen lever upp till detta.

Vi startade med insikten om att vanliga människor ibland behöver en skjuts för att förverkliga sina mål. Målen kan vara olika beroende på var i livet vi befinner oss, men behovet av en pålitlig och kunnig långivare förändras aldrig. Det är där vi på Wästgöta Finans kommer in.

Wästgöta Finans ska erbjuda schyssta och enkla blancolån till hela Sverige. Med schyssta och enkla menar vi att vi ska vara tydliga med våra villkor och vad vi erbjuder. Vi vill inte krångla till varken vår kommunikation eller vår produkt. Det ska vara tryggt att låna hos oss. Det man ser är det man får.

Jula

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holding-koncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik och Hotell.

Jula Holding-koncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 3500 anställda och 2018 omsattes cirka 7 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 101 varuhus, 54 i Sverige, 34 i Norge och 13 i Polen.

Håkan Nyberg, VD Wästgöta Finans