• Jurek/

Jurek Bemanning och akademikerförbundet Jusek i samarbete - Kostnadsfri intervjuträning med återkoppling

Report this content

Bemanningsföretaget Jurek Bemanning har tecknat samarbetsavtal med akademikerförbundet Jusek som innebär att förbundets akademiker får tillgång till kostnadsfri träning, rådgivning och stöd kring anställningsintervjuer.

– Vi erbjuder rekryteringsträning genom simulerade anställningsintervjuer. Vi återkopplar och ger goda råd kring vad man kan tänka på när man skriver ansökan och genomför intervjuer. För Juseks medlemmar är detta ett sätt att stärka sina möjligheter till framgång och att känna sig säkrare i en rekryteringssituation, säger Shervin Razani, VD på Jurek Bemanning. Jurek Bemanning hjälper företag med bemanningstjänster främst inom områden som ekonomi, juridik, marknad och kontor/administration. – Att samarbeta med Jusek, vars akademiska inriktning stämmer mycket väl in med vår egen nisch, är inspirerande. Det kan förmodligen även leda till positiva synergieffekter, eftersom vi har tillgång till en bred kunddatabas med kunder som söker just den typ av kompetens som medlemmarna har. Samarbetet med Jurek Bemanning ingår i Juseks satsning på professionellt karriärstöd. – Vi kommer att börja med simulerade anställningsintervjuer i Stockholm och Västerås. Det är en viktig medlemsförmån för dem som är redo att ta nästa steg i karriären, säger Hanna Berheim, projektledare på Jusek.

Taggar: