Kährs Group förstärker koncernledningen

Kährs Group, en världsledande golvtillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv, genomför förändringar och förstärker koncernledningen från 1 februari 2017. Syftet med omorganisationen är att ytterligare öka fokus på den operationella driften, att stärka konsumentbudskapet samt att utveckla försäljningskonceptet på den globala projektmarknaden.

Kährs Group har under de senaste åren genomfört stora förändringar som lagt grunden för en fortsatt expansion inom såväl konsument- som projektmarknaden. För att tydliggöra ansvar och effektivisera driften så kommer nuvarande Supply Chain att bli en del av Operations. Marketing kommer att fokusera på områden inom marknadskommunikation, design och digitalisering. Den globala plastgolvsverksamheten får en ny ansvarig och Kährs Group tillsätter samtidigt en ny koncernledningsfunktion för att utveckla områdena Communication och Compliance.

”Genom dessa organisatoriska förändringar tar vi ytterligare ett steg i vår ambition att bli en del av ledande design- och inredningskoncept, främst genom att stärka driften av verksamheten, men också genom att ytterligare förenkla och tydliggöra vårt budskap till både konsument- och projektmarknad”, säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

Helén Johansson, Corporate Communication, tel: +46 70 364 60 30