Kährs Group förstärker styrelsen med Lisa Gøttler

Styrelsen i Kährs Group meddelar att man har utsett Lisa Gøttler till ny styrelseledamot som ett led i bolagets strategiska arbete med att utveckla den digitala kundresan.

Lisa Gottler new Board member of Kahrs Group

Lisa är Marketing & Category Management Director på Kvik, som gör inredning till kök, bad och garderober och hon kommer att ingå i styrelsen för Kährs Group från 1 juni.

”Jag är verkligen glad att Lisa Gøttler förstärker Kährs styrelse. Hon tillför ny och mycket värdefull erfarenhet inom det kommersiella området. Hennes stora intresse för och erfarenhet av den digitala kundresan kommer ett bli ett starkt stöd i vår tillväxtresa”, säger Johan Magnusson, vd för Kährs Group.

Lisa har en bred kompetens och erfarenhet som internationell marknadsförare inom olika typer av företag och drivs av att bygga och utveckla verksamheter med fokus på att skapa mervärde för kunder genom den digitala resan. Hon har tidigare varit Strategy Director på Dentsu International, Head of Amplifi på Dentsu International och Digital Director på Carat.

Lisa har en Master of Science in Economics and Business Administration, Aarhus Business School.

För mer information kontakta:
Johan Magnusson, vd & koncernchef, Kährs Holding AB (publ), tel: +46 705 40 13 96

Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundens golvupplevelse till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder och är marknadsledande inom trägolv i Sverige, Finland och Ryssland, samt har stark position på andra huvudmarknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Koncernen har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK. www.kahrsgroup.com