Kährs Group på Stockholm Furniture & Light Fair 2016

Golvets betydelse för hur ett rum uppfattas. Det vill världsledande trä- och plastgolvstillverkaren Kährs Group visa i sin utställning på Stockholm Furniture & Light Fair 2016, en av Europas viktigaste mötesplatser för möbel och ljusdesign.

För sjätte året i rad ställer Kährs Group ut på mässan som räknas som världens största arena för skandinavisk möbel- och ljusdesign. Temat för Kährs monter är att demonstrera hur viktigt golvet är för känslan i inredningen och vilka stora möjligheter det ger för att skapa olika uttryck genom att noggrant välja färg, yta, struktur och mönster.

Louise Hederström har anlitats för att formge årets monter

I samband med mässan presenteras det senaste inom trägolv från Kährs. Till nyheterna hör Chevron Collection med ett klassiskt mönster i modern tappning, som effektfullt sätter prägel på rummet och ger det en exklusiv inramning.

På mässan visas även Kährs Groups PVC-fria plastgolvskollektion Upofloor Zero. Dessa golv för offentliga rum ger stora möjligheter att skapa olika typer av intryck, samtidigt som de tillgodoser höga krav på säkerhet, hälsa och miljö.

Välkommen till Kährs Groups monter, A37:13, på Stockholmsmässan i Älvsjö 9-13 februari och låt dig inspireras.

Läs mer om produkterna på:
www.kahrs.com och www.upofloor.com

eller kontakta

Kährs Group Corporate Communication
Helén Johansson

Kährs Group är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken som Kährs, Karelia och Upofloor i portföljen. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs arbetar målmedvetet med att förse marknaden med nya innovativa golvlösningar. Kährs levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 550 personer och har en årlig omsättning på cirka 300 miljoner euro. www.kahrsgroup.com