Kährs Group rekryterar Chief Marketing Officer

Kährs Group, en svensk Europaledande tillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv, har utsett Charlotta Fellman till ny Chief Marketing Officer och medlem av koncernledningen.

Charlotta Fellman CMO Khrs Group 1 Januari 2019
Foto: Roger Nellsjö

Som ett led i att stärka Kährs Groups marknadsposition, med fokus på varumärkes- och produktutveckling, har bolaget rekryterat Charlotta Fellman som ny CMO. Förutom att jobba med bolagets marknadsstrategi kommer Charlotta ha en viktig roll i utvecklingen av Kährs försäljningskanaler för att på bästa sätt möta kunders olika behov.

"Vi är väldigt glada över att Charlotta har valt att ansluta till oss. Hon besitter den marknadskompetens vi eftersöker för att i linje med Kährs strategi kunna stärka vårt erbjudande till våra olika kundsegment. Som CMO får Charlotta en viktig roll i att driva bolagets marknads- och varumärkesrelaterade frågor framåt", säger Christer Persson, vd och koncernchef, Kährs Group.

"Jag är mycket förväntansfull över att bli en del av Kährs där hela bolaget andas design och innovation. Mitt mål är att tillsammans med mina kommande kollegor ta nästa steg i att erbjuda golvprodukter som ligger i framkant på marknaden. Jag ser också fram emot att utveckla Kährs olika försäljningskanaler för att tillgodose efterfrågan från våra målgrupper och nå ut till dem på önskvärt sätt", säger Charlotta Fellman.

Charlotta kommer senast från rollen som försäljningschef (VP) på Perstorp med ansvar för områdena Europa, Mellanöstern och Afrika och hon har samtidigt drivit Perstorps program för digital transformation. Hon har en mångårig bakgrund från Unilever där hon jobbat med varumärkesdrivande frågor och verkat som Country Manager i Norge.

Charlotta Fellman påbörjar sin anställning på Kährs 1 januari 2019.

För mer information, kontakta:
Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs Group

Kährs Group är en Europaledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken såsom Kährs, Karelia och Upofloor i portföljen. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget arbetar målmedvetet med att förse privata, kommersiella och offentliga rum med miljömässigt anpassade golvlösningar med lång livslängd. Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland och Ryssland, samt har en stark position även på andra viktiga marknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Bolaget har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK. www.kahrsgroup.com