Kährs Group tecknar avtal med Stena Fastigheter

Kährs Group, en svensk världsledande tillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv har tecknat avtal med Stena Fastigheter om leverans av trägolv.

Avtalet innebär att Kährs Group kommer att leverera trägolv till Stena Fastigheter i Sverige över en period om två år, med möjlighet till ett års förlängning.

”Vi ser fram emot detta nya samarbete med Stena Fastigheter som är en expansiv aktör med fokus på attraktiva hyresrätter och lokaler i Sveriges tillväxtregioner. Kährs Group har haft en god utveckling på den svenska trägolvsmarknaden och avtalet med Stena Fastigheter befäster vår ledande position på projektmarknaden i Sverige,” säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

Stena Fastigheter ingår i Stena-sfären och är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag med 24 300 bostäder och 3 500 lokaler i Göteborg, Malmö och Stockholm samt Lund, Lomma, Landskrona och Uppsala.

Leveranser inom det nya avtalet kommer att starta under första halvåret 2017.

För mer information:
Christer Persson, vd och koncernchef, tel: +46 70 271 20 14