Kährs Group tecknar nordiskt avtal med NCC

Kährs Group, en svensk världsledande tillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv har tecknat avtal om att leverera trägolv till NCC:s nordiska verksamhet.

Avtalet innebär att Kährs Group levererar trägolv för NCC:s projekt, nybyggnation och renoveringar på den nordiska marknaden, till ett värde av ca 220 miljoner kronor över fyra år.

”Vi är glada över detta utökade samarbete med NCC, som är en av de ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen i norra Europa. Kährs Group arbetar målmedvetet med att expandera sin golvförsäljning inom projektmarknaden och avtalet med NCC befäster vår ledande position inom segmentet på den svenska marknaden och stärker vår position i övriga Norden,” säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

NCC, vars huvudsakliga verksamhet bedrivs i Norden, utvecklar och bygger bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler och offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur.

Leveranser inom det nya avtalet kommer att starta under första halvåret 2017.

För mer information:
Helén Johansson, Corporate Communication, tel: +46 70 364 60 30