Kährs Group tillkännager samarbete med modulyss för försäljning och distribution av textila golvplattor

Kährs Group, en svensk Europaledande tillverkare och distributör av premiumgolv, har tecknat ett distributionsavtal med företaget modulyss för försäljning av textila golvplattor på den nordiska projektmarknaden.

Kährs Group och det belgiska företaget modulyss har ingått ett samarbete som innebär att Kährs kommer att sälja modulyss textilgolv i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Avtalet gäller från och med den 1 januari 2019.

Kährs Group tillkännagav nyligen sin reviderade kundkanalstrategi, som innebär ett förstärkt fokus på projektmarknaden och en breddning av bolagets golverbjudande med nya produktkategorier. De nya kategorierna ska komplettera Kährs nuvarande erbjudande och samtidigt passa med bolagets värderingar och kvalitetsstandarder, vilket var avgörande vid valet av modulyss som samarbetspartner.

“Samarbetet med modulyss passar perfekt till vår reviderade strategi, eftersom vi har ett tydligt mål att bli en komplett leverantör av hårda och mjuka golvalternativ i kommersiella projekt”, säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

“Vi ser fram emot att introducera modulyss textilgolv till våra kunder på de nordiska marknaderna. modulyss och Kährs har samma syn på vad som krävs av en premiumprodukt ifråga om design, kvalitet och hållbarhet. Egenskaper som vi noggrant har utvärderat som förutsättningar för detta samarbete och som vi tror kommer att uppskattas av våra kunder”, fortsätter Christer Persson.

“Vi ser fram emot samarbetet med Kährs Group, ett företag som vi tror kan förmedla våra produktkvaliteter och värden på bästa möjliga sätt. Vi ser stor potential att utveckla varumärket modulyss på den nordiska marknaden genom detta samarbete”, säger André Kerckhof, försäljningschef CEE & Scandinavia för modulyss.

För mer information, kontakta:
Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs Group
Tel: +46 70 364 60 30,

Evelien Surgeloose, marketing manager, modulyss
Tel: +32 52 80 80 10,
evelien.surgeloose@modulyss.com

Om modulyss
modulyss designar, tillverkar och levererar unika textila golvplattor för den internationella och kommersiella marknaden från sin dedikerade anläggning i Belgien. modulyss har mer än 25 års erfarenhet inom branschen för textilplattor och är verksamt i över 95 länder världen över där man levererar trenddefinierade textilgolvslösningar till kommersiella rum. Som en del av Balta Group, Europas största matt-tillverkare, har modulyss stor nytta av de synergifördelar som uppstår och den integrerade produktionen från garn till matta. Balta Group har mer än 4000 anställda inom 11 produktionsanläggningar över hela världen. www.modulyss.com

Kährs Group är en Europaledande tillverkare och distributör av premiumgolv med en rad starka varumärken i produktportföljen, såsom Kährs och Upofloor. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget arbetar målmedvetet med att förse privata, kommersiella och offentliga rum med miljömässigt anpassade golvlösningar med lång livslängd. Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande inom trägolv i Sverige, Finland och Ryssland, samt har en stark position även på andra viktiga marknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Bolaget har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK. www.kahrsgroup.com