Kährs och modulyss visar upp kombinerade golvlösningar på Stockholm Furniture & Light Fair

Kährs, en ledande tillverkare och distributör av golv, kommer att delta på Stockholm Furniture & Light Fair tillsammans med sin partner modulyss, en belgisk tillverkare av textila golvplattor. De båda aktörerna kommer att visa hur olika kombinationer av golvmaterial kan användas för att skapa unika lösningar och inomhusmiljöer av högsta kvalitet. Kährs kommer att närvara på mässan 4 – 8 februari, i år även tillsammans med representanter från Svanen och BIMobject.

Kährs erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa golvprodukter för både privat och kommersiellt bruk − allt från banbrytande trägolv, PVC-fria golvlösningar och Kährs Luxury Tiles, vinylgolv − till textilplattor under varumärket modulyss. Ett sortiment som ger kunderna oändliga möjligheter att kombinera produkter av olika material för att skapa vackra och unika golvupplevelser med hållbar inriktning kring miljö och hälsa. På mässan i Stockholm kommer Kährs att visa upp det senaste från sitt produktsortiment inom olika material, med inriktning mot interiörer där krav på kvalitet och design har central betydelse.

Årets tema kallas Mix & Match och vår monter kommer att visa upp tre iögonfallande rum, vart och ett fokuserat på en färgtrend, utarbetad i samarbete med vår partner modulyss. Målet är att inspirera och visa hur kombinationer av olika golvmaterial kan användas för att skapa unika och skräddarsydda golvlösningar som överträffar förväntningar”, säger Charlotta Persfell, Chief Marketing Officer på Kährs.

I början av 2019 ingick Kährs Group och det belgiska företaget modulyss ett partnerskap som innebär att Kährs Group säljer modulyss textila golvplattor i Sverige, Norge och Finland. Partnerskapet gör att Kährs idag är en komplett leverantör av hårda och mjuka golvalternativ för kommersiella projekt.

”Vi är glada över att delta på mässan i Stockholm tillsammans med Kährs, ett företag som delar våra höga ambitioner när det gäller produkternas estetik, prestanda och hållbarhet. Vi inledde samarbetet för bara ett år sedan och våra produktsortiment har visat sig vara utmärkta komplement till varandra. Vi är övertygade om att våra kombinerade golvlösningar är en ”perfect match” som tillsammans skapar häpnadsväckande och hållbara miljöer”, säger Evelien Surgeloose, Marketing Manager på modulyss.

Besökare kommer också ha möjlighet att träffa en representant från Svanen i Kährs monter den 4:e och 6:e februari mellan 10.00 – 12.00 och kan lära sig mer om deras arbete och processen för att erhålla certifieringar. Idag är fler än 180 av Kährs trägolv miljömärkta, något som innebär att de är slitstarka, lättskötta och bidrar till en sund inomhusmiljö. De ytbehandlingsmedel som används innehåller inga kemikalier som är skadliga för miljö och hälsa.

Sedan 2018 erbjuder Kährs BIM-objekt till kunder inom arkitektur & design. En representant från BIMobject® kommer att närvara vid Kährs monter för att visa upp användningen av BIM-modellering och för att svara på frågor. Besökare är välkomna att besöka BIMobject i Kährs monter den 4:e februari mellan 13.00 – 15.00 eller den 5:e februari mellan 10.00 - 12.00.

Välkommen att besöka Kährs och modulyss på Stockholmsmässan, Hall A, monter A15:13.

Läs gärna mer om Stockholm Furniture & Light Fair 2020 här.

För mer information, vänligen kontakta:

Charlotta Persfell, Chief Marketing Officer, Kährs
charlotta.persfell@kahrs.com

Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs

Evelien Surgeloose, Marketing Manager, modulyss
evelien.surgeloose@modulyss.com

Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder och är marknadsledande inom trägolv i Sverige, Finland och Ryssland, samt har stark position på andra huvudmarknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Koncernen har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK.
www.kahrsflooring.com
www.kahrsgroup.com

Om modulyss
modulyss designar, tillverkar och levererar unika textila golvplattor för den internationella kommersiella marknaden från sin dedikerade anläggning i Belgien. Den innovativa produktionsprocessen drivs av de textila golvplattornas livscykelanalys och möjliggör för modulyss att erbjuda produkter i absoluta framkant, både när det gäller prestanda och design. modulyss har mer än 25 års erfarenhet inom branschen för textila golvplattor och har verksamhet i över 95 länder världen över. modulyss har etablerat sig som en ledande aktör med en tydlig identitet. Som en del av Balta Group, Europas största matt-tillverkare, har modulyss stor fördel i att vara flexibel och att kunna följa marknadens förutsättningar med stöd av moderbolaget. www.modulyss.com