Kamera tecknar europeiskt ramavtal med EPO.com:

Kamera tecknar europeiskt ramavtal med EPO.com: Digitala roadshows ger investerare lättillgänglig och snabb information EPO.com och Kamera, Europas ledande Internet-TV-företag, lanserar nu ett nytt sätt för bolag på väg till börsen att nå ut till investerare - digitala roadshows. Konceptet innebär att företagspresentationer produceras med Kameras "gör-det-själv" studiolösning för Internet-TV- produktioner, KameraOne Studio, och dessa görs sedan tillgängliga för EPO.coms kunder på www.epo.com. Från och med idag kommer EPO.coms kunder att kunna ta del av digitala presentationer av företag som introduceras via EPO.com. Investeraren får en levande presentation som förmedlar finansiell information och ger en känsla för företagskulturen och bolagets image. EPO.com ser KameraOne Studio som en mycket viktig del av sitt erbjudande och arbetar vidare tillsammans med Kamera för att ytterligare utveckla sitt tjänsteutbud och förbättra sin service för att förstärka sin position som det ledande värdepappersbolaget för börsintroduktioner online: "Nu kan företag använda Internet som det borde användas genom att de kan rikta egna videopresentationer direkt till potentiella investerare. Konceptet med digitala roadshows har utvecklats av Kamera speciellt för oss och det kommer att hjälpa våra kunder att snabbt ta till sig viktig information som skapar förutsättningar för gynnsamma investeringsbeslut.", säger Ola Lauritzson, VD på EPO.com. "Den finansiella sektorn förstod tidigt nyttan med att använda sig av rörliga bilder för att nå ut med information, såväl till investerare som analytiker och kunder. Tillsammans med EPO.com utvecklar vi nu ytterligare sätt för företag att kommunicera.", säger Helena Liden, VD på Kamera UK, det dotterbolag till Kamera som slutit avtalet. För mer information kontakta: Ola Lauritzson, CEO, EPO.com, tel +44 207 201 0201, e-post: ola.lauritzson@epo.com Arabella Sanders, PR Manager, Kamera UK, tel: + 44 207 349 0000, e-post: arabella.sanders@kamera.com Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera Holding, tel: 0736-25 76 30, e- post: jenny.gejke@kamera.com Om EPO.com EPO.com AB, grundat 1998 av Ola Lauritzson, är Europas ledande värdepappersbolag för börsintroduktioner och värdepappersemissioner online. Företaget är etablerat i Sverige, Storbritannien, Frankrike, Italien, Finland, Spanien och Nederländerna. Bland bolagets aktieägare finns svenska riskkapitalbolaget Catella IT och stora utländska institutioner som Europ@web, Banc Boston och Catalyst Fund Management & Research. Om Kamera Kamera är ledande innovatör och partner inom Internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders växande behov av koncept för Internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av Internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering och distribution av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera finns etablerade i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq- techmarket.com, [TICKER:KAME] Bland Kameras kunder finns; Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, Chello, ComHem, Ericsson, Everyday.com, ComHem, Finanstidningen, Finansavisen, Handbag.com, IBC Global Conferences, Investor, OM-gruppen, Microsoft, SEB, Telia, Matteus, Nettavisen, The Nobel Prize, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Svenska Spel, Verdens Gang, Wideyes Swedish Open, World Online and WM-data. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00700/bit0002.pdf