Keolis får förlängt förtroende att bedriva busstrafiken i Jönköping

Jönköpings Länstrafik (JLT) och Keolis har enats om att förlänga trafikavtalet gällande busstrafiken i Jönköping med två år, avtalet sträcker sig nu till sommaren 2021.

- Vi är glada över att vi gemensamt förlängt avtalet, vilket ger oss goda förutsättningar att utveckla trafiken vidare. Vi är mycket nöjda med den höga leveranskvalitet Keolis levererat och ser fram emot att fortsatt arbeta tillsammans för att utveckla trafiken för fler och nöjdare kunder, säger Christine Leppänen, trafik- och planeringschef på Jönköpings Länstrafik.

Förra året reste 13 625 000 resenärer med stadsbussarna i Jönköping. Trafiken sysselsätter över 400 medarbetare och bedrivs med 100 bussar. Samtliga fordon drivs på ett förnybart bränsle.  Keolis har på uppdrag åt JLT bedrivit trafiken sedan 2011.

- Vi är stolta över att få fortsatt förtroende från JLT. Genom förlängningen av trafikavtalet skapar vi en stabil grund för att kunna fortsätta utveckla kollektivtrafiken, säger Stefan Gustavsson, affärsområdeschef Keolis.

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 08-5190 2022

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Östergötland, Värmland och Örebro län. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 16 länder på fyra kontinenter. www.keolis.se

Keolis får fortsatt förtroende att köra busstrafiken i Jönköping.