Inbjudan till Kindred Groups bokslutsgenomgång

Tisdagen den 14 februari 2017 kl 07.30 (CET) publicerar Kindred Group plc

Bokslutskommuniké för helåret 2016 och Delårsrapport för fjärde kvartalet 2016.

Samma dag klockan 9.00 (CET) håller Kindred Groups CEO Henrik Tjärnström en presentation hos FinancialHearings på Tändstickspalatset, Västra Trädgårdsgatan 15 i Stockholm.

Var vänlig notera ny lokal.

Presentationen hålles på engelska.

Deltagare uppmanas anmäla sig i god tid på www.financialhearings.com

Presentationen går även att följa live via Kindreds sajt www.kindredplc.com.

Telefonnummer till telefonkonferensen är +46 8 5664 2691.

För mer information:

Inga Lundberg, Investor Relations         +44 788 799 6116

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm och är en av Europas största förmedlare av spel och digitalt innehåll. Inom Kindred Group ryms 14 varumärken som erbjuder tjänster till 15,8 miljoner kunder över hela världen. Kindred Group har licenser i Australien samt i 11 EU-medlemsländer. I november 2016 blev Kindred Group framröstat som årets operatör och även årets operatör inom ansvarsfullt spelande, och genomgick med framgång 27 externt genomförda revisioner. Kindred Group är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt ESSA. Kindred Group granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s Rekommendation från 2014 om principer för att skydda konsumenter och spelare i samband med onlinespeltjänster och för att förhindra att underåriga spelar onlinespel om pengar (2014/478/EU). www.kindredplc.com