Kindred Group finansierar app om spelansvar

Kindred Group finansierar utvecklingen av organisationen Gambling Therapys gratis-app för att ytterligare bidra till en säker och trygg spelmiljö för sina kunder. Appen kommer att finnas tillgänglig i de fyra nordiska språken.

Gambling Therapy är en del av Gordon Moody Association och har nyligen släppt en gatis-app om spelansvar riktad mot personer med ett problematiskt spelande. Appen innehåller information om spelproblem, terapeutiska övningar och stöd till personer med ett problematiskt spelbeteende. Kindred Group stödjer Gambling Therapy genom att finansiera en fortsatt utveckling av appen.

Kindred Group arbetar för att bedriva en säker och trygg verksamhet där kunder kan spela på ett ansvarsfullt sätt. Om spel och vadhållning inte längre är underhållande uppmuntrar Kindred sina kunder att ta en paus genom att använda spelansvarsverktyg och ladda ner Gambling Therapys gratis-app.

”Vi är oerhört glada att kunna stödja utvecklingen av Gambling Therapys app. Att erbjuda en säker och trygg spelmiljö för våra kunder är centralt för Kindred vilket innebär att vi kontinuerligt engagerar oss i initiativ som kan minimera de skadliga effekterna från spel”, säger Maris Bonello, Integrity Analytics Manager på Kindred Group.

Gambling Therapys app släpps i fyra språkversioner (svenska, norska, finska och danska).

”Vi är mycket tacksamma för Kindreds engagemang i en fortsatt utveckling av Gambling Therapys app och som därmed hjälper ännu fler personer som tampas med sitt spelande. Det är vida känt i branschen att Kindred Group ligger långt fram inom spelansvar vilket till stor del beror på bolagets åtaganden, engagemang och spelansvarsteam”, säger Pedro Romera, Head of Gambling Therapy.

For ytterligare information:

Ewout Keuleers, Group General Counsel
+44 7810 206175
ewout.keuleers@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications at Kindred Group
alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap och är en av Europas största förmedlare av spel och digitalt innehåll. Inom Kindred Group ryms 11 varumärken som erbjuder tjänster till 20 miljoner kunder över hela världen. Kindred Group är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av ESSA, samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Läs mer på www.kindredgroup.com