Peter Buckley utsedd till ny VD för Korsnäs Packaging

Peter Buckley utsedd till ny VD för Korsnäs Packaging Korsnäs styrelse har utsett Peter Buckley till ny Verkställande Direktör för Korsnäs Packaging Group. Peter Buckley har arbetat 14 år inom Jefferson Smurfit Group i en rad internationella ledarpositioner och är nu ansvarig för den europeiska säckrörelsen. Peter Buckley har en MBA från University College Cork på Irland. Korsnäs Packaging AB har säckkonverteringsverksamhet i 14 Europeiska länder samt i USA. Företagets huvudkontor kommer att lokaliseras till Paris, där Peter Buckley kommer att rapportera direkt till VD för Kinnevik. Gävle den 5 januari 2001 KORSNÄS AKTIEBOLAG För ytterligare information kontakta: Vigo Carlund, VD för Kinnevik, tfn 08-562 000 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/05/20010105BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/05/20010105BIT00130/bit0002.pdf