Smoooth Dogg och Klarna släpper en unik kollektion

Läs original

Stockholm, 5 mars 2019 - I början av året meddelade Klarna sitt oväntade samarbete med företagets senaste investerare Snoop Dogg och nyheten om den den legendariska rapparens nya identitet, Smoooth Dogg, uppmärksammades av medier över hela världen. Idag kommer nästa steg i samarbetet genom lanseringen av en ny kollektion produkter som gör vardagen lite mer smoooth.

Sedan lanseringen av den internationella “Get Smoooth”-kampanjen har Snoop och Klarna arbetat tillsammans för att skapa en kollektion unika produkter som ger vem som helst möjlighet att bli lika smoooth som Smoooth Dogg och Klarna. Kollektionen består av gyllene jordnötssmör, silkeslena lakan, toalettpapper i kashmir, en silkeslen kimono och en sju meter hög uppblåsbar rutschkana.

• Vi hade riktigt kul när vi tog fram produkterna och nu ser vi fram emot att släppa dem tillsammans med Klarna. Gyllene jordnötssmör och silkeslena lakan? Det enda man behöver, säger Snoop Dogg.

Kampanjnamnet “Get Smoooth” är en blinkning till att Klarna kan förenkla vardagen för vem som helst, oavsett om du är konsument, företagare eller en erkänt smooth person som Snoop Dogg. Från smooth till smoooth.

• Det här är första gången som vi släpper en fysisk kollektion på det här sättet och jag är stolt över att få göra det tillsammans med Snoop Dogg. Jag hoppas och tror att produkterna kommer sätta ett leende på människors läppar och att fler upptäcker hur smidiga Klarnas betallösningar är. Just nu är vårt största problem att lista ut var vi ska få plats med alla gigantiska uppblåsbara rutschkanor, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna Sverige.

Kollektionen kommer att finnas utställd på Berns Showroom i två veckor. För mer information om produkterna och hur man beställer, gå till https://get.smoooth.com/se/smoooth-kollektionen/

Kampanjfilmerna där Snoop Dogg använder några av produkterna finns på länkarna nedan:

Longest Toast

Silky Bed

Nedan finns mer information om varje produkt:

Gold Peanut Butter - 150 kr

Det krämigaste och mest utsökta jordnötssmöret genom tiderna. Noga utvalda och rostade jordnötter blandade till fulländning tillsammans med lite kokosolja. Och just det; smöret är såklart guldfärgat.

Silky Bed Set - 900 kr

Tänk dig att sluta ögonen och  somna i änglars famn varje natt. Att slippa stressa. Nu har du chansen. Örngotten är 50 x 60 cm och påslakanen är 210 x 220 cm med en 7,5 cm extra kant. Däremot måste du börja förbereda dig på att försova dig och missa möten, födelsedagskalas och andra viktiga händelser.

Smoooth robe - 800 kr

Ett festligt plagg som passar att bära på alla typer av event, fina middagar, möten på jobbet eller bara en kväll i soffan. Med den här typen av plagg bör du inte bli förvånad om du helt plötsligt befinner dig i en musikvideo med Snoop Dogg. Finns i två storlekar, S/M och L/XL.

Magnificent Dog Slide - 26 000 kr

En enorm uppblåsbar, rosa, rutschkana är en smakfull inredningsdetalj till din trädgård alternativt ditt överdrivet stora vardagsrum. Den är ungefär 10 meter bred, 7 meter hög och har en golvyta på nästan 60 kvadratmeter. Levereras såklart med en elektrisk pump med 1,5 hästkrafter som blåser upp hela kalaset till full storlek på 25 minuter. Den är dessutom vattentålig och exakt lika rolig som den ser ut.

Cashmere Toilet Paper - 150 kr

I våra ögon är bara de bästa bra nog, även när det handlar om toalettpapper. Vad kan då vara bättre än kashmir-infuserat toalettpapper? En förpackning består av fyra stycken rullar med det mjukaste tre-lagers papper som finns. Levereras med en smidig packpåse så att du alltid kan ha ett par rullar med dig när du är på resande fot.

För mer information, vänligen kontakta:

Communications @ Klarna: press@klarna.com