KLIPPAN AB ökar kapaciteten på färgat kontorspapper

KLIPPAN AB ökar kapaciteten på färgat kontorspapper KLIPPAN AB, ledande i Europa inom området färgat finpapper, investerar 6,5 MSEK i en ny förpackningslinje för färgat kontorspapper. Det är bolagets stärkta marknadsposition som ger underlag för kapacitetsökningen. Samordningen med pappersbruket i Mölndal, som förvärvades av Stora Enso i april, har tagits emot väl av kunderna. KLIPPAN ABs ställning på marknaden har ytterligare förstärkts, vilket gör att även förpackningsenheten i Klippan nu byggs ut. Investeringen kommer att kraftigt öka kapaciteten av färgat kontorspapper i moderna, användarvänliga förpackningar. "Vi är glada att gensvaret från våra kunder efter förvärvet av bruket i Mölndal varit så positivt. Investeringen är ett led i satsningen på vårt mest prioriterade affärssegment och rustar oss för att möta en ytterligare ökad efterfrågan" säger Bengt Östensson, VD för KLIPPAN AB. Klippan den 11 september 2002 KLIPPAN AB För mer information kontakta: Bengt Östensson, VD KLIPPAN AB, tfn 0435 291 01, mobil 0705 95 86 27 KLIPPAN AB producerar grafiskt-, kontors- och specialpapper, huvudsakligen till marknaderna i Europa. Produktionskapaciteten är 200.000 ton och närmare 80 procent exporteras. Försäljningen första halvåret 2002 uppgick till 622 MSEK med ett resultat efter finansiella poster på 34 MSEK. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/11/20020911BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/11/20020911BIT00580/wkr0002.pdf