KMT-företag får stororder från ny USA-kund

KMT-företag får stororder från ny USA-kund Lidköping, ett av företagen i O-listenoterade KMT, fick nyligen en stor order från en ny kund inom den amerikanska fordonsindustrin. Kunden är världsledande utvecklare och tillverkare av komponenter och system för olika typer av fordon. Ordern är en av de största i Lidköpings historia. Leveransen omfattar nyckelfärdiga system och kompletterande kringutrustning för precisionsslipning. -Att få en order av den här storleken till en ny kund på den amerikanska marknaden bevisar att våra produkter håller världsklass både när det gäller teknikhöjd och processtänkande, säger Johan Westberg, VD på Lidköping. -Vår målmedvetna satsning på den amerikanska fordonsindustrin börjar nu ge resultat, kommenterar koncernchef Björn Kumlin, KMT. För ytterligare information kontakta: Björn Kumlin, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel 08-594 211 50 / 070-587 26 60 e-mail: bjorn.kumlin@kmt.se Johan Westberg, VD, Lidköping Machine Tools AB Tel: 0510-880 00 / 070-558 82 98 e-mail: johan.westberg@lidkoping.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00100/wkr0002.pdf