KMT-företag levererar rörformningsanläggning

KMT-företag levererar rörformningsanläggning KMT-företaget Herber Industri AB har fått en order värd totalt 5 milj kr från ProfilMekanik i Åsheda AB. Herber ska leverera en helautomatisk rörformningsanläggning för avancerad formning av profiler i aluminium för kontorsstolar. Bakgrunden till investeringen är att ProfilMekanik, som ingår i ProfilGruppen-koncernen, behöver ökad kapacitet i samband med att en av koncernens största kunder lanserar ett nytt produktkoncept, bl a på den amerikanska marknaden. Detta blir ProfilMekaniks åttonde Herber-anläggning, förra året gjordes två installationer. Herbers ledande position på området rörformning samt ett genomtänkt koncept avseende säkerhet och ergonomi, uppges vara huvudorsaker till att ProfilMekanik valde Herber även denna gång. För ytterligare information kontakta: Björn Kumlin, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel: 0910-71 10 30 / 070-587 26 60 e-mail: bjorn.kumlin@kmt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/08/20010108BIT00140/bit0002.pdf