Ledande befattningshavare förvärvar köpoptioner

Ledande befattningshavare förvärvar köpoptioner Sju ledande befattningshavare inom Karolin Machine Tool AB ("KMT") har idag förvärvat köpoptioner som ger innehavarna rätt att senast den 31 januari 2007 förvärva totalt 190 000 aktier i KMT. Säljare är KMTs huvudägare, Nordstjernan AB. Samtliga ledande befattningshavare som har omfattats av erbjudandet har valt att fullt ut teckna sin andel. För ytterligare information kontakta: Lars Bergström, VD och koncernchef Karolin Machine Tool AB Tel: 08-594 211 50 eller via e-mail: lars.bergstrom@kmt.se Karolin Machine Tool (KMT) marknadsför, utvecklar och tillverkar avancerade produktionsmaskiner och systemlösningar för verktygsindustrin inom segmenten Rörbockning, Plåtbearbetning och Precisionsslipning. KMT noterades på Stockholmsbörsens O-lista den 3 april 1998. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/14/20030314BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/14/20030314BIT01000/wkr0002.pdf