Ny VD på UVA International

Ny VD på UVA International Johan Söderström, 37 år, har tillträtt som ny VD för KMTs dotterbolag UVA International i Bromma. Han efterträder Kjell Svensson som efter 40 år i företaget går i pension. Kjell Svensson kommer dock även fortsättnings-vis att bidra till UVAs utveckling som ledamot i företagets styrelse och genom medverkan i särskilda projekt. Johan Söderström har gedigen teknisk och ekonomisk utbildning och lång erfarenhet av ledande befattningar på marknadssidan. Nu senast var han affärsområdeschef på Air Liquide, affärsområde Gasol. För ytterligare information kontakta: Björn Kumlin, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel: 0910-71 10 30 / 070-587 26 60 e-mail: bjorn.kumlin@kmt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00770/bit0002.pdf