Nytt koncept ger order till Pullmax Ursviken

Nytt koncept ger order till Pullmax Ursviken Pullmax Ursviken har plockat hem order på sammanlagt tre stycken nyutvecklade verktygsmagasin, Pullmax ETM. Det är Ripley Engineering Ltd i England och EXHAUSTO A/S i Danmark som båda satsar på effektivare verktygshantering. I Danmark kommer två magasin att dels komplettera en befintlig Pullmax stansmaskin, dels kopplas till en ny. I England handlar det om en investering i en stansmaskin, Pullmax 5000, automatisk in- och utmatning, Pullmax FC, samt ett verktygsmagasin, Pullmax ETM. Totalt ordervärde är ca 10 milj kr. Utrustningen levereras av Pullmax Divisionen i Göteborg. ETM-konceptet, som härmed fått sitt definitiva genombrott, innebär att stansningen automatiseras ytterligare, ställtiderna förkortas och arbetsergonomin förbättras eftersom den manuella insatsen minimeras. För ytterligare information kontakta: Torwald Olsson, divisionschef, Pullmax Ursviken AB, Pullmax Divisionen Tel 031-57 72 10/ 070-878 89 18 eller via e-mail: torwald.olsson@pullmax.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00070/bit0002.pdf