Order värd 56 milj till KMT-företag

Order värd 56 milj till KMT-företag KMT-företaget UVA Internationals tyska dotterbolag har tecknat en ny order med en av företagets största kunder i Tyskland. Ordern, värd 56 milj kr, avser kompletta slipanläggningar för detaljer till bränsleinsprutningssystem. I anläggningarna ingår slipmaskiner, hanterings- och mätutrustning. Kunden valde dessutom att denna gång satsa på UVAs egna, nyutvecklade portalrobotar. Tidigare UVA-leveranser har slagit mycket väl ut och mer slipkapacitet krävs nu vid kundens fabriker i Tyskland och Turkiet. Utvecklingen förväntas fortsätta och ytterligare order från samma kund kan bli aktuella under året. "Denna order är ännu ett bevis på UVAs ledande ställning inom sin nisch", kommenterar koncernchef Björn Kumlin, KMT. För ytterligare information kontakta: Björn Kumlin, koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel 0910-71 10 30/ 070-587 26 60 e-mail: bjorn.kumlin@kmt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/04/20010104BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/04/20010104BIT00100/bit0002.pdf