Ursvikens fick hittills största ordern

Ursvikens fick hittills största ordern Amerikanska komponenttillverkaren Square D har lagt en order om ca 21 milj kr till Pullmax Ursviken. Affären är den största någonsin för Ursviken divisionen, både till antal maskiner och det totala ordervärdet. Det nya produktprogrammet, som just nu introduceras, får därmed en flygande start då ordern innebär att 16 kantpressar ska levereras under en tvåårsperiod. Square D i South Carolina, har sedan drygt ett år tillbaka kantpressar från Ursviken. De positiva erfarenheterna från dessa samt de ytterligare förbättrade tekniska prestanda hos den nya generationen var huvudskälen till att man valde Ursviken även denna gång. Pullmax Ursvikens goda kundsupport och service har också varit tungt vägande skäl. Företaget Square D har ca 16 000 anställda, omsätter ca 20 miljarder kr och ingår i Groupe Schnieder-koncernen. Square Ds produktion är inriktad mot eldistributionsindustrin. För ytterligare information kontakta: Karl-Ola Kjellberg, koncerncontroller, Karolin Machine Tool AB Tel 0910-71 10 30/ 070-565 84 11 eller via e-mail: kok.kjellberg@kmt.se Olle Karlsson, divisionschef Pullmax Ursviken Tel: 0910- 516 00/ 070-315 73 52 eller via e-mail: olle.karlsson@pullmaxursviken.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00030/bit0002.pdf