Know IT avvecklar reklambyråverksamhet

Know IT avvecklar reklambyråverksamhet Know IT har ingått en uppgörelse med två reklam- och kommunikationsbolag i Östersund om en planerad strukturaffär som berör verksamheten i Know IT:s reklambolag Openeye. Det innebär att de elva anställda i Openeye varslas. Know IT kommer inte att ha något fortsatt ägarintresse i den nya verksamheten. Affären bedöms inte heller att ge någon resultatpåverkande effekt för Know IT. - Vi räknar med att flera kommer att erbjudas anställning i den nya verksamheten. Vi hoppas också att vissa delar tas över av personal som kommer att verka i egen regi, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT AB. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag mer än 300 medarbetare representerade på ett tiotal orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationschef Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Anders Nilsson, koncernchef och vd, Know IT AB (publ), 08-700 66 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00110/wkr0002.pdf

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2400 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.