Know IT och IBM Software inleder strategiskt samarbete

Know IT och IBM Software inleder strategiskt samarbete Know IT och IBM Software har beslutat sig för att bygga upp ett strategiskt samarbete. Partnerskapet innebär att Know IT kan sälja systemprogramvaror, programvaror och applikationer från hela IBM's sortiment. I första steget kommer Know IT att erbjuda lösningar baserade på Websphere, Domino, Quickplace och chatapplikationen Sametime. - Vi ser en marknad för kombinerade plattformar av både Websphere och Lotus Domino eller var för sig. Websphere används oftast i transaktionstäta e-handels system och Domino plattformen är perfekt för publicera och uppdatera information, säger Erik Grimelius, konsultchef på Know IT. Integration mellan gamla system och nya är något vi verkligen kan och IBMs totala utvecklings plattform ger kunden oberoande system som kan köras på vilken hårdvara eller operativsystem som helst. - Vi ser en stor potential i Know IT, inte minst för deras mycket gedigna kunskap från andra Javaplattformar och deras stora kunnande samt goda referenser av Lotusprojekt, säger Lars Dahlberg, IBMs partneransvarige i Sverige. I Know IT:s erbjudande ingår allt från expertkonsulting till hela lösningsåtaganden på både Websphere, Lotis Notes & Domino. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 400 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00970/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00970/bit0003.pdf