Know IT och Microsoft förstärker partnerskap

Know IT och Microsoft förstärker partnerskap Microsoft har utsett Know IT till en rekommenderad Partner inom Application Platform. Partnerskapet omfattar områdena systemutveckling, integration samt mobila lösningar där .NET-plattformen och applikations- servrar från Microsoft används. Samarbetet innebär möjlighet att genomföra projekt där resurser från Know IT och Microsoft samarbetar. Dessutom erbjuds kunder till Know IT utökade supportmöjligheter via så kallat "Premier Support"-avtal. Premier Support-avtal ger tillgång till speciella supportingångar på Microsoft. Samarbetet innebär också att Know IT och Microsoft ger varandra kompetens-, försäljnings- och marknadsstöd samt gemensamma marknadsaktiviteter. Vi ser det utökade samarbetet som ett nödvändigt och värdefullt steg i riktning mot att kunna erbjuda marknadens bästa lösningar och tjänster baserade på Microsofts produkter och tekniker, bland annat .NET- plattformen, säger Anders Kingstedt, ansvarig för Microsoft-samarbetet på Know IT. Sedan snart ett år tillbaka har Know IT genomfört flera intressanta och lyckade projekt inom teknikområden som är viktiga för Microsoft, säger Jonas Améen, Partner Account Manager, på Microsoft. Under 2003 har Know IT fått flera erkännanden av Microsoft. Till exempel tilldelades utmärkelsen .NET-awards för den mobila lösningen MobilReda som Know IT utvecklat för SJ. Samma lösning utnämndes till bästa Enterprise-lösning i Pocket PC-kategorin vid Microsoft Mobile Solutions Challenge i Paris. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 300 medarbetare representerade på ett tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 Know IT AB (publ) Kungsgatan 72, Box 3383, SE-103 68 Stockholm Tel +46 (0)8 700 66 00 Fax +46 (0)8 700 66 10 info@knowit.se www.knowit.se Organisationsnummer 556391-0354 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00770/wkr0002.pdf

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2400 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.