Know IT tecknar ramavtal med Naturvårdsverket

Know IT tecknar ramavtal med Naturvårdsverket Know IT har tecknat ramavtal med Naturvårdsverket avseende webbkonsulttjänster inom avtalet för informations- och kommunikationstjänster. Ramavtalet gäller till och med den sista december 2003, med möjlighet för beställaren till förlängning upp till 18 månader. Tidigare har Know IT bland annat levererat Miljövårdsportalen, en portal för Sveriges 15 miljömål, till Naturvårdsverket. Ramavtalet omfattar tjänster för utformning och/eller produktion av webbsidor, webbplatser och/eller webbportaler utifrån ett informations- och kommunikationsperspektiv. Arbetet kan omfatta projektledning, analysarbete, kreativ idé, design, särskilda applikationer och webbtjänster. Know IT har sedan tidigare samarbete med Naturvårdsverket. Bland annat var Know IT totalleverantör för Miljömålsportalen som lanserades under sommaren 2002. Miljömålsportalen är den samlande ingången till information om arbetet med Sveriges 15 miljömål. Här finns övergripande information om målen och vart vi är på väg. Genom länkar till myndigheter med miljömålsansvar och till andra viktiga aktörer visas vägen till information om miljömålsarbetet. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som fokuserar på spetsteknik för digitala affärer. Med teknisk spetskompetens erbjuder vi våra uppdragsgivare affärsnytta och konkurrenskraft. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Peter Ahnegård, kundansvarig för Naturvårdsverket, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00470/wkr0002.pdf

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2400 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.