Lösning från Know IT nominerat till europeiskt pris

Lösning från Know IT nominerat till europeiskt pris Den mobila lösningen MobilReda som Know IT utvecklat för SJ har nominerats till Microsoft Mobile Solutions Challenge, i Pocket PC- kategorin för bästa Enterprise-lösning. Microsoft Mobile Solutions Challenge utnämner bästa mobila lösning, dels i Europa och dels i USA. Vinnaren för Europa utses under Microsofts Mobility Developer Conference den 1 april i Paris. Know IT har utvecklat en tillämpning för SJ:s tågpersonal. Med MobilReda som tillämpningen heter kan tågpersonalen sköta räkning av passagerare och rapportera skador. MobilReda körs på Pocket PC Phone Edition. - Vår satsning på det mobila området sedan ett flertal år är riktig. Nomineringen visar att Know IT ligger mycket långt fram, också ur ett internationellt perspektiv, säger Henrik Wiren-Hagelbeck, ansvarig för mobila lösningar på Know IT. I februari vann Know IT klassen för Multiple Client Support på .NET Awards, Microsofts årliga tävling som belönar företag som utvecklat nyskapande och smarta lösningar baserade på Microsoft .NET. Viktigt för motiveringen var att lösningen är starkt fokuserad på användarnytta. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Henrik Wiren-Hagelbeck, ansvarig för mobila lösningar på Know IT, 08-700 66 00 eller 0730-74 68 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00130/wkr0002.pdf

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2400 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.