Ramavtal med Statskontoret avseende teknikområdet Informationsförsörjning

Report this content

Ramavtal med Statskontoret avseende teknikområdet Informationsförsörjning Know IT har tecknat ett ramavtal för IT-konsulttjänster med Statskontoret avseende stöd för den offentliga sektorns utveckling av elektroniska tjänster och ärendehandläggning. Avtalet gäller till den 20 januari 2005. Know IT är kvalificerat att leverera produktoberoende tjänster inom verksamhetsutveckling/strategi, projektledning och integration. Ramavtalet med Statskontoret omfattar leverans till samtliga myndigheter och statliga verk, till kommuner, landsting och försäkringskassor samt andra avropsberättigade (däribland Riksdagsförvaltningen och Sveriges Riksbank). Know IT är en av två produktoberoende leverantörer som fått teckna ramavtalet för ovanstående tjänster. Att vi blivit valda till leverantör är ett kvitto på att vi har hög kompetens, bredd i tjänsteutbudet och god leveransförmåga i hela landet. Genom vår roll som oberoende leverantör av IT-tjänster kan vi hjälpa våra kunder att uppfylla kraven som ställs på en 24- timmarsmyndighet, säger Jerker Bergström, kundansvarig på Know IT. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00270/wkr0002.pdf