Ramavtal med Vattenfall Norrnät

Report this content

Ramavtal med Vattenfall Norrnät Know IT-bolaget Candeo Nordkonsult har tecknat ramavtal med Vattenfall Norrnät avseende IT-konsulttjänster. Ramavtalet gäller till och med januari 2005 med möjlighet till förlängning i tolv månader. Avtalet omfattar tjänster inom bland annat systemutveckling. Know IT-bolaget Candeo är en av fem leverantörer som fått avtalet. Vattenfall Norrnät arbetar med distribution och överföring av el inom Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland. Geografiskt sett täcker Norrnät ett område på ca 35 procent av Sveriges totala yta. Huvudkontor med ca 100 anställda ligger i Luleå. Norrnät omsätter ca 1 300 MSEK per år och förvaltar en total lednings- längd på ca 33 000 km. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00590/wkr0002.pdf