500 förtroendevalda: Ska Kommunal säga upp avtalet?

500 förtroendevalda: Ska Kommunal säga upp avtalet? Ska Kommunal säga upp sitt avtal eller inte? Den frågan ska omkring 500 förtroendevalda i Kommunal diskutera vid 28 avtalskonferenser landet runt. Konferenserna börjar den 30 september och pågår på olika platser landet runt fram till mitten av oktober. Tid, plats och mer information om konferenserna finns på www.kommunal.se/press Där finns även från den 30 september statistik över löneutvecklingen för Kommunals medlemmar och jämförbara grupper. Konferenserna är stängda för utomstående, men journalister är välkomna att prata med deltagarna, förslagsvis efter konferensernas slut kl 17.00. Avtalskonferensernas diskussioner är vägledande för Kommunals förbundsstyrelse som beslutar om uppsägning eller inte den 22 oktober. -Vi har inte nått de resultat vi önskade när vi slöt det nuvarande avtalet. Men frågan om att säga upp avtalet eller inte är komplicerad. Det räcker inte med att jämföra med vad andra fått. Vi måste också bedöma vilka möjligheter till framgång vi har i en eventuellt ny lönekamp, säger Kommunals avtalsombudsman Håkan Pettersson. Mer information: Kommunals pressjour, 08-728 29 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020926BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020926BIT00740/wkr0002.pdf