Beslut på Kommunals förbundsmöte

Beslut på Kommunals förbundsmöte Kommunal avslutade på tisdagen sitt förbundsmöte bland annat med ett be- slut om att utarbeta ett program för den framtida fackliga ideologin. Vidare beslöt förbundsmötet att intensifiera medlemsrekryteringen. Det ska ske genom att varje arbetsplats har minst två arbetsplatsombud, genom att förbundets avdelningar sätter upp mål för organisationsgraden och genom att alla oorganiserade får ett personligt erbjudande om medlemskap. Förbundsordförande Ylva Thörn delade ut Kommunals kulturstipedium till Thomas Di Leva, författaren Mirja Unge, Föreningen Liv i Sverige samt kom- munalare Carina Gunnarsdotter. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/06/20000606BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/06/20000606BIT00780/bit0002.pdf