Inbjudan till seminarium och presslunch i Almedalen

Inbjudan till seminarium och presslunch i Almedalen Ska man behöva dö för att få leva? Det frågar sig bland andra Ylva Thörn och Sture Nordh under ett seminarium under Almedalsveckan. Seminariet äger rum torsdagen den 11 juli klockan 10-12 i Almedalsbiblioteket, plan 2 sal E 31. Presslunchen är 12-14 på Lindgården, Strandgatan 26. 10-12 Inledning Sven-Erik Östberg (s), ordförande i Riksdagens arbetsmarknadsutskott Hur får vi livspusslet att gå ihop? Familj, arbete och fritid. Mycket ska hinnas med. Hur ska arbetslivet organiseras så att vi orkar med även resten av livet? Sture Nordh, ordförande TCO. Mönsterarbetsplats skapar vi i vardagen. Ylva Thörn, ordförande Kommunal. Nytt sätt att tänka, nytt sätt att arbeta. Några olika sätt att planera sitt arbete i äldreomsorgen i Lindesberg. Ingegerd Lööv, sektionsordförande Kommunal i Lindesberg och Margareta Andersson, undersköterska. Goda arbetsplatser är lönsamma arbetsplatser. Tankar och filosofi som ligger till grund för det stora projektet "Mönsterarbetsplats Nyköping. Göran Forssberg (s), kommunalråd från Nyköping. Paus med kaffe Paneldiskussion med seminarieföreläsarna. Moderator: Agneta Gille, bitr partisekreterare för socialdemokraterna. 12-14 Presslunch på Lindgården. Ylva Thörn, Ingegerd Lööv, Margareta Andersson och Göran Forssberg deltar. Föranmälan till lunchen och eventuella särskilda önskemål om mat till ida.lindqvist@kommunal.se Välkommen! Mer information: Fredrik Runsiö, press- och informationschef, 070-629 03 36 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00510/wkr0002.pdf