Kommunal bojkottar EstLine

Kommunal bojkottar EstLine Kommunals förbundsstyrelse beslöt på tisdagen att förbundet ska bojkotta rederiet EstLines fartyg. Kommunal uppmanar alla sina lokalavdelningar och även pensionärsorganisationer att göra detsamma. Rederiet är inte säkert och seriöst, anser Kommunal. Bakgrunden är att en av Kommunals förtroendevalda i Stockholm rånades och misshandlades på ett av rederiets fartyg när han var reseledare för en grupp av Kommunals medlemmar. Ytterligare upplysningar: Jan Sjölin. Tel 070 547 79 13. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01540/bit0002.pdf