Kommunal neutralt i EMU-frågan

Kommunal neutralt i EMU-frågan Kommunals förbundsmöte beslöt på måndagen att förbundet ska förhålla sig neutralt i EMU-frågan och att förbundet ska verka för en folkomröstning om Sveriges eventuella anslutning till EMU. Enligt beslutet kan medlemmar, förtroendevalda och anställda engagera sig i EMU-debatten som privatperso- ner. Kommunal ska se till att medlemmarna får information om EMUs konsekvenser för välfärden, offentliga sektorn och kvinnornas ställning på arbetsmark- naden. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00950/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00950/bit0002.pdf