Kommunals löneförhandlingar: Förhandlingsmedlare kallas in

Kommunals löneförhandlingar: Förhandlingsmedlare kallas in Kommunal har kommit överens med Landstingsförbundet och Svenska Kommunförbundet att ta hjälp av förhandlingsmedlare i de pågående löneförhandlingarna för 420 000 medlemmar. Parterna kommer snarast att börja arbetet med att utse förhandlingsmedlare. -Vi står så långt från varandra att det inte är meningsfullt att förhandla utan hjälp av medlare. Jag hoppas att vi på det här sättet ska komma vidare i förhandlingarna och börja pratat om vad som är möjligt istället för om vad som är omöjligt, säger Kommunals avtalsombudsman Håkan Pettersson. Mer information: Kommunals pressjour, 08-728 29 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00990/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00990/wkr0002.pdf