Kommunals medlemmar i rådslag om välfärden

Kommunals medlemmar i rådslag om välfärden Kommunals landsomfattande rådslag Visa vägen - vår välfärd, dess driftsformer och ditt eget jobb mjukstartar denna vecka. Ambitionen är att minst 30 000 av Kommunals medlemmar landet runt ska delta i rådslagen. Alla medlemmar får dessutom möjlighet att besvara en enkät om sin syn på välfärdstjänsterna, till exempel om de ska drivas i privat eller offentlig regi. - Rådslaget tar upp frågor som rör alla Kommunals medlemmar och det är viktigt att alla kan vara med och bestämma. Därför satsar vi mycket energi och resurser på rådslaget, säger Kommunals förbundsordförande Ylva Thörn. Ett av de första rådslagen hålls i Linköping den 28 november i samband med att Kommunal Östergötlands representantskap håller möte. Huvuddelen av rådslagen kommer att äga rum under januari och februari. Mer information om när och var rådslagen äger rum lämnas av dem som är ansvariga för rådslagen i Kommunals avdelningar. Namn och telefonnummer till dem finns på www.kommunal.se/radslag/radslag.cfm. Där finns också information om hur rådslagen går till, enkätfrågorna med mera. Bakgrunden till rådslagen är den uppmärksammade rapporten Solidaritet och valfrihet i välfärden som Kommunals kongress tidigare i år återremitterade till förbundsstyrelsen. Rådslaget och medlemmarnas åsikter blir underlag för ett nytt förslag som förbundsstyrelsen lägger fram vid förbundsmötet i maj 2002. Ytterligare upplysningar: Fredrik Runsiö Tel 070-629 03 36 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00200/bit0001.pdf