Regeringen har lyssnat på Kommunal

Ylva Thörn: - Regeringen har lyssnat på Kommunal - Det känns skönt att höra Bosse Ringholm prata om reformer före skattesänkningar efter att vi har jobbat stenhårt för en socialdemokratisk valseger. Jag kan tryggt säga till medlemmarna att regeringen har lyssnat på Kommunal när man gjorde budgeten, säger Ylva Thörn, Kommunals ordförande. Budgetpropositionen visar att Kommunal fått gehör för många av sina viktigaste frågor: - Den offentliga sektorn ska bli en mönsterarbetsgivare - Större inflytande över arbetstid och schema - 4 extra miljarder till kommuner och landsting - En tydlig koppling mellan inflytande på jobbet och hälsa - Krafttag för att få fler invandrare i jobb - Fler vuxna i skolan. Satsning även på Kommunals yrkesgrupper som vaktmästare, barnskötare och måltidspersonal. Mer information: Kommunals pressjour, 08-728 29 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00560/wkr0002.pdf