Kontract nominerade till Örebro kommuns näringslivspris

Örebro kommun har nominerat Kontract till sin årliga utmärkelse ”Näringslivspriset”. Priset syftar till att uppmärksamma initiativkraft, genomförandeförmåga och en positiv marknadsanpassning av produkter eller tjänster. Vinnaren tillkännages på Örebrogalan den 17 mars.

Kontract är ett av tre företag som nominerats till utmärkelsen ”Näringslivspriset” som delas ut av Örebro kommun – i år för 33:e gången. Priset delas ut på den årliga Örebrogalan där sammanlagt 12 priser delas ut. Galan leds av Hanna Hedlund och Martin Stenmarck, själv uppvuxen i Örebro.

–      Det är alltid roligt att bli nominerad, att någon visar att de sett vad vi har åstadkommit, nästan oavsett vilket pris eller utmärkelse det handlar om. Det är extra roligt att det är vår hemstad som uppmärksammar oss, eftersom vi känner väldigt starkt för Örebro, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Örebro kommuns näringslivspris går till ett privat företag med en utvecklande och unik verksamhet, som tar ett samhällsansvar och där företagsledaren gärna får vara en förebild i sitt ledarskap.

–      Naturligtvis talar våra siffror sitt tydliga språk för det stora förtroende vi gång på gång får från våra kunder, men för mig är även de mjukare värdena viktiga, som ledarskapet och arbetsmiljön. Det är frågor vi ständigt jobbar med, och ingen blir gladare än jag om vi kan ses som förebilder där, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Övriga nominerade till Örebro kommuns näringslivspris är Personalpoolen och Centrala gummi.