Kontracts kunder nöjdast i branschen

IT-konsultbolaget Kontract är en av de konsultleverantörer som har nöjdast kunder i branschen. Med sina runt 50 konsulter är de också den enda mindre leverantören som kvalificerat sig till topplistan. Det står klart när analysföretaget Radar i dag släppte sin årliga rapport över hur nöjda bolag är med sina IT-konsultleverantörer. Det är sjätte gången på sju år som Kontract placerat sig topp fem.

Radar bedömer utifrån leverantörers förmåga att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2016. Undersökningen utgår ifrån kundupplevda värden och kvalitet. Totalt har över 100 leverantörer undersökts.

Vi har haft, och fortsätter ha, en stark tillväxt, men det är inte värt någonting om det påverkar kundleveransen. Det är viktigt att tillväxten är ett resultat av att vi levererar hög kvalitet, och det bekräftar ju den här fina utmärkelsen, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Ledande i landet på kundnöjdhet för sjätte året
Kontract har sedan 2011 varit bland de fem bästa företagen i landet på kundnöjdhet sex gånger. Årets femteplats gör att företaget åter kan titulera sig ”Ledande leverantör på att skapa kundvärde”, efter förra årets frånvaro från listan.

Inom konsulttjänster är flertalet i topp större väletablerade bolag. Undantaget är Kontract, en lokal snabbväxare från Örebro, skriver analysföretaget Radar i sin rapport.

Vi har haft, och fortsätter ha, en stark tillväxt, men det är inte värt någonting om det påverkar kundleveransen. Det är viktigt att tillväxten är ett resultat av att vi levererar hög kvalitet.
Kristian Franzén
Inom konsulttjänster är flertalet i topp större väletablerade bolag. Undantaget är Kontract, en lokal snabbväxare från Örebro.
Analysföretaget Radar