Örebroföretaget Kontract gasellföretag för tredje året i rad

Det oberoende IT-konsultföretaget Kontract från Örebro har för tredje året i rad utsetts till gasellföretag av Dagens Industri. Det offentliggjordes i går kväll på den årliga Gasellgalan. Företaget har på åtta år gått från nystartat bolag till att omsätta över 30 miljoner förra året.

Dagens Industri utser varje år Sveriges gasellföretag. För att kvalificera sig som gasell krävs bland annat ha ökat sin omsättning de senaste tre åren, en omsättning på minst 10 miljoner kronor och vara minst tio anställda.

Kontract klarar kriterierna med råge
Kontract lever upp till kriterierna för att utses till gasellföretag med god marginal. Mellan 2011 och 2013 ökade omsättningen från 14 till 30 miljoner och företaget jobbar nu med multinationella bolag världen över.

–       Det är kul att ha visat att det går att driva upp ett internationellt erkänt företag med Örebro som bas. Alla priser och utmärkelser är en effekt av att vi gör någonting bra, säger Kristian Franzén, vd och en av grundarna till Kontract.

Många utmärkelser
Kontract har den senaste tiden fått många utmärkelser. De ligger i topp på analysföretaget Radars ranking av kundnöjdhet inom IT-branschen och nyligen utnämnde Veckans Affärer Kontract till ett av Sveriges superföretag – de bolag ”som gör allting rätt”.

Det är kul att ha visat att det går att driva upp ett internationellt erkänt företag med Örebro som bas. Alla priser och utmärkelser är en effekt av att vi gör någonting bra.
Kristian Franzén, VD och grundare